hľadať

Zaujalo nás







viac  
Partneri
logo mesto ruzomberok
  
Užitočné linky

(verné napodobeniny originálov parfúmov svetových značiek) 


nie sú údaje

Otázky, ktoré by ste si mali položiť pred tým, než začnete podnikať

dátum pridania: 26.02.20-23:37

Mnoho ľudí sníva o začatí vlastného podnikania. Dôvodov, prečo sa tento sen rozhodujeme aj uskutočniť je hneď niekoľko. Sloboda, väčší zisk a pohodlie. Buďme však úprimní. Napriek všetkým výhodám je vlastníctvo podniku veľmi ambiciózna úloha a podľa štatistík je väčšina nových spoločností zatvorená už v prvom roku svojej existencie.

Vybrali sme preto niekoľko jednoduchých otázok, ktorých zodpovedaním si môžete o vašich plánoch a realite úspešného podnikania urobiť lepší prehľad. 

zalozenie spolocnosti

Ako dobre pracujete bez pomoci druhých?

Potrebujete motiváciu alebo si viete svoje úlohy a ich implementáciu riadiť sami? Mnoho ľudí verí, že byť jediným, kto za niečo zodpovedá, život výrazne uľahčuje, ale často tomu tak nie je. V skutočnosti je najťažšia vec začať, keď neexistujú jasne definované ciele a termíny. Ak sa teda chystáte na veľkolepé založenie spoločnosti, urobte si najskôr plán. 

Ste vynálezca alebo podnikateľ?

Mnoho úspešných startupov sa začína skvelým nápadom. Myšlienka produktu alebo služby je nevyhnutnou, ale nedostatočnou podmienkou úspešného podnikania. „Vynálezcovia“ sa príliš často zameriavajú iba na produkt, prototyp, patent, atď., pričom ignorujú ostatné aspekty rozvoja podnikania. Kvalitný produkt nezaručuje okamžitý záujem zákazníka. A práve „podnikatelia“ to veľmi dobre vedia.

Samozrejme, ak sa považujete za „vynálezcu“ viac ako za „podnikateľa“, neznamená to, že musíte opustiť myšlienku svojho vlastného podnikania. S najväčšou pravdepodobnosťou však budete potrebovať partnera s podnikateľskými vlastnosťami, ktorý vám pomôže pozdvihnúť váš nápad na novú úroveň. 

Má vaša myšlienka nejakú hodnotu pre potenciálnych zákazníkov?

Pravdepodobne ste už počuli všeobecné vyhlásenie: „Milujte to, čo robíte, a všetko bude fungovať a peniaze prídu samé od seba.“ Teoreticky je to samozrejme všetko úžasné, ale v skutočnom živote to tak funguje len zriedka. 

Nepochybujeme o tom, že vášeň pre to, čo máte radi, je dôležitým prvkom budúceho úspechu, ale na vytvorenie výnosnej spoločnosti musíte ponúknuť niečo, za čo budú ostatní ochotní zaplatiť. Koniec koncov, na trhu nezáleží na tom, že si vy plníte svoj sen, ale na tom, že ľudia míňajú peniaze za výrobky a služby, ktoré uspokojujú ich potreby a túžby.

Čo odlišuje vaše podnikanie od ostatných?

Je vaša myšlienka podobná myšlienkam existujúcich podnikov alebo je to niečo jedinečné? Aká konkurencieschopná bude vybraná medzera na trhu? Tieto a iné aspekty je potrebné zohľadniť. 

Aj zaujať na trhu správnu polohu a miesto je pre úspech dôležité a spolu s univerzálnou virtuálnou kanceláriou vo vhodnej lokalite to pôjde oveľa ľahšie. 

Zdroj obrázka: SFIO CRACHO/shutterstock.com 




 poslať článok mailom  vytlačiť článok



Chcete dostávať vždy aktuálne informacie z nášho mesta?
Prihláste sa na odber noviniek!